Litt om barnehagen..

Skriv inn undertittel her

Snippen familiebarnehage ligger sentralt, rett ved Namsos sykehus.

Ble opprettet av søstrene Kari og Signe Evensen i ….

Vi er en liten barnehage, og kan lett tilrettelegge for hvert enkelt barn, om det er snakk om tidspunkt for levering, tid for dupp, mat, eller lignende.

Med få barn er det lettere å se hver enkelt barn, noe vi synes er utrolig viktig.

At de skal føler seg trygg, at de kjenner oss som jobber der, og at de blir sett og anerkjent for den de er, det er noe av det vi har fokus på.

Vi har et stabilt personale med mange års erfaring, som elsker jobben sin!

Barnehagen er i barndomshjemmet til driverne av barnehagen, og gir et hjemmekoselig inntrykk, en fin overgang for små barn som skal ute i "barnehagelivet".

Vi har skog, bibliotek og parken i umiddelbar nærhet, og med vår kjekke elsykkel er det ingen problem og sykle på null komma niks til lekeplass, fotballbane, oasen eller hva det måtte være.

Elsykkelen med plass til fire barn blir mye brukt, og barna elsker den!

Vi har har også en seksmannstrille som barna kaller "bussen", og to firmannstriller, så det er ingen problem å komme seg på tur.

Vi har hatt flere litt lengre turer hvor barna har sovet i hengekøye, noe som har vært veldig vellykket! Fin opplevelse for barna, og er noe vi vil fortsette med.

Dagsaktivitet

Barnehagen åpner (de som ikke har spist hjemme spiser frokost)

kl. 07.00

fri lek (ute i barnehagens område eller inne)

kl. 07.30

samlingsstund med sang og lek

kl. 09.30

Måltid

kl. 10.00

hvilestund/ roligstund (her sover noen lengre enn andre, noen av de aller minste sover også to dupper, barn er forskjellige og vi prøver så godt vi kan å tilpasse oss barnets behov)

kl. 10.30

frilek eller tilrettelagte aktiviteter

kl. 12.00

Måltid

kl. 13.00

utetid

kl. 13.30

Barnehagen stenger

kl. 16.30

Men ingen dager er like, vi tilpasser oss barna og været å tar dagene litt som de kommer.

Men er viktig for oss at ingen skal behøve å være skrubbsultne eller stuptrette, så selv om vi prøver å følge klokken, så følger vi heller barnets behov når vi ser det trengs.

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang